چرا کارمندان شغل خود را ترک میکنند؟!

پنجشنبه 1 اسفند 1398
13:12
محمدحسین

ترک شغل کارمندان دلایل متفاوتی دارد.

آن‌ها یا برای همراهی با همسران‌شان از شهری به شهر دیگر نقل مکان می‌کنند، یا تصمیم می‌گیرند در کنار فرزندان خود و در خانه بمانند، یا شغل و کسب و کار خود را عوض می‌کنند و یا تصمیم به تحصیل دوباره می‌گیرند. این دلایل به قدری متنوع هستند که تشخیص آن‌ها برای کارفرمایان بسیار مشکل خواهد بود.


1.نبود چالش و هیجان کافی نیز یکی از مهم‌ترین دلایل برای ترک شغل است.

هیچ‌کس به شغلی بدون چالش و بدون هیجان علاقه‌ای ندارد. اگر شما هم چنین کارمند بی‌هدف و ناراضی دارید، به او کمک کنید تا به دنبال میل و اشتیاق خود برود. کارمندان نیاز دارند تا از شغل خود لذت ببرند. آن‌ها بیش از یک سوم وقت خود را در محل کار، در راه رسیدن به محل کار و یا آماده شدن برای رفتن به محل کار می‌گذرانند.

بنابراین اگر شغل‌ شان جالب، چالش‎برانگیز و جذاب نباشد، شغل خود را ترک می‌کنند و به سراغ شغلی خواهند رفت که این نیاز درونی‌شان را برطرف کند.

2.شانس استفاده از استعدادها و توانایی‌ها را به کارمندان بدهید.

وقتی کارمندان از استعدادها و توانایی‌های خاص خود در به موفقیت رساندن شغل‌شان بهره می‌برند، احساس غرور، پیروزی و اعتماد به نفس خواهند داشت. همه افراد دوست دارند در فعالیت‌هایی شرکت کنند که در انجام آن دستی دارند و می‌توانند با استعداد و توانایی خاص خود افق‌های روشن‌تری را به ارمغان آورند.

3.عدم اختیار و استقلال شغلی می‌تواند یکی از دلایل ترک شغل در کارمندان باشد.

سازمان‌ها مدام از توانمندسازی کارمندان، اختیار و استقلال آن‌ها صحبت می‌کنند، اما در عمل نشانه‌ای از این کلمات وجود ندارد. کارمندان نیاز دارند این صفات را کسب کنند و وظیفه هر مدیر است تا چنین شرایطی را مهیا کند.

مدیران باید فرهنگ حساب کردن روی تمام افراد را با صدای بلند فریاد زده و سرلوحه کار خود قرار دهند تا کارمندانی توانمند داشته باشند در چنین شرایطی است که کارمندان به شرکت وفادار شده و به ترک شغل فکر نمی‌کنند.

4.کارمندان باید راجع به ثبات یا عدم ثبات مالی شرکت اطلاع دقیق داشته باشند.

نبود فروش به میزان مناسب،تعدیل نیرو، مرخصی اجباری و بدون حقوق، عدم پرداخت به موقع حقوق، همه این‌ها به کارمندان حس عدم ثبات مالی می‌دهد. اگر از وضعیت مالی شرکت هم بی‌اطلاع باشند، حس عدم اعتماد و غریبگی هم به آن اضافه خواهد شد.

در این مواقع شفافیت بسیار مهم و کلیدی خواهد بود، تمام همکاران باید از وضعیت مالی سازمان، نحوه مقاومت در برابر مشکلات مالی و همین‌طور نحوه بازیابی شرکت پس از بحران اطلاع داشته باشند.

5.برای جلوگیری از ترک شغل کارمندان از تلاش و مشارکت‌شان قدردانی کنید.

مدیران باید با تک‌ تک کارکنان خود در جلسات خصوصی نشسته، سهم مشارکت و تلاش آن‌ها را در رسیدن به اهداف کلان سازمان تعریف کرده و از تلاش‌هایشان قدردانی کنند. همه کارمندان دوست دارند تا از مدیر خود بشنوند که آنان سهمی در  تلاش‌های بزرگ‌ تر از شغل‌ شان در سازمان دارند.

بسیاری از مدیران بر این باورند که کارمندان اجرایی سازمان توانایی درک رویکردها و ماموریت‌های کلان سازمان را ندارند، اما باید بدانید این باور کاملاً اشتباه است. تک‌تک کارمندان باید از استراتژی‌های کلان سازمان اطلاع دقیق داشته و شغل خود را با آن‌ها ارتباط دهند. اگر کارمندان ما فکر کنند جزئی از برنامه کلان شرکت نیستند، انگیزه‌ای برای ادامه نداشته و شرکت را ترک خواهند کرد.


[ بازدید : 126 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به روانشناسی صنعتی و سازمانی است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست
بستن تبلیغات [x]