روان شناسی صنعتی و سازمانی

پنجشنبه 3 بهمن 1398
12:49
محمدحسین


روانشناسی صنعتی و سازمانی


گسترش روان شناسی صنعتی و روان شناسی سازمانی و ایجاد برنامه های روان شناسی صنعتی و روان شناسی سازمانی به حدی بوده است که امروزه دانشگاه های مختلف از جمله دانشگاه سنت ماری یک برنامه ای را تحت عنوان برنامه "روان شناسی صنعتی و روان شناسی سازمانی" ایجاد کرده اند که در این برنامه دانشجویان دوره هایی می بینند و در این دوره ها آماده می شوند که تکنیک های استفاده از این روان شناسی را یاد بگیرند و بتوانند از آن استفاده کنند.

آماندا موتون، که خودش مدرک کارشناسی ارشد در دانشگاه سینت ماری دارد و می خواهد در زمینه روان شناسی صنعتی و روان شناسی سازمانی تحقیق کند، تصمیم گرفته است که خودش مسئولیت این برنامه را بر عهده بگیرد. او به عنوان  یکی از مسئولین این برنامه  بیان می کند که "بسیاری از افراد، بخش زیادی از زندگیشان را به کار می گذرانند. بنابراین آن ها نیاز دارند که محیط کاری مناسبی داشته باشند. این موضوع برای افرادی که بخش زیادی از زندگیشان را به کار می گذرانند اهمیت زیادی دارد".

در این برنامه ها، به دانشجویان نشان داده می شود که چگونه مهارت های آماری کار کردن با آمار و ارقام و استدلال از آمار و ارقام را بدست بیاورند. سپس به آن ها به صورت همزمان نشان داده می شود که چگونه مهارت های ارتباط گیری با دیگر کارکنان را درون سازمان بدست آورند. به آن ها نشان داده می شود که چگونه مهارت های کاری تیمی را در خودشان افزایش دهند و چگونه کاری کنند که از نقاط قوت خودشان به بهترین شکل استفاده کنند و همچنین چگونه نقاط قوت دیگران را هم بشناسند.

به طور کلی باید گفت که یادگیری روان شناسی سازمانی و روان شناسی صنعتی، منجر می شود که شیوه برخورد با مسئله ها و شیوه ارایه کردن راه حل برای این مسئله ها در افراد تغییر کند. افرادی که این نوع روان شناسی را یاد می گیرند، تصور دیگری نسبت به مسئله های کاری و راه حل ها دارند.


[ بازدید : 137 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به روانشناسی صنعتی و سازمانی است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست
بستن تبلیغات [x]