3 توصیه به کارآفرینان برای این که یک محیط شاد در کار ایجاد کنند!

شنبه 10 اسفند 1398
17:22
محمدحسین



آیا شما در محیط کار خوشحال هستید؟ 


چه باور کنید چه باور نکنید؛ کار کردن می تواند زیبا و سرگرم کننده هم باشد! 


اصلا نباید فکر کنید که وقتی کار می کنید، دارید یک باری را به دوش می کشید و باید برای آن سختی بکشید. 


اصلا این گونه نیست! 


در صورتی که وقتی کاری را می کنید احساس خوشحالی و رضایت داشته باشید، خواهید دید که کارتان تبدیل به تفریح می شود اما در صورتی که از کار رضایت نداشته باشید و به هنگام کار کردن خوشحال نباشید، کارتان برایتان تبدیل به عذاب می شود! عذابی که دوست دارید هرچه زودتر تمام شود! پس احساسی که دارید تاثیر فوق العاده ای را بر روی نگرشی که از کار کردن خواهید داشت می گذارد. 


همچنین تحقیقات ثابت کرده اند افرادی که نسبت به کار کردن نگرش مثبتی دارند، کار را با کیفیت بالاتر و بهتری انجام می دهند و افرادی که نگرش منفی نسبت به کار کردن دارند؛ کیفیت کارشان نسبت به  افراد با نگرش مثبت و آن هایی که از کار کردن لذت می برند، پایین تر می آید.  بر اساس آمار و ارقام، یک انسان متوسط، در طول عمرش حدودا 90000 ساعت کار می کند. بنابراین حداقل برای راحتی و احساس آرامش خود فرد هم که شده، بهتر است کاری کنیم که ساعت هایی که این فرد کار می کند را برای او تبدیل به ساعت هایی شاد کنیم.


در این پست قصد داریم به کارآفرینان توصیه هایی برای شاد کردن محیط کار و روحیه دادن به کارمندانشان بدهیم. در ابتدا اجازه دهید بررسی کنیم که راضی و یا ناراضی بودن کارمندان در محیط کار چه اثراتی می تواند بر روی تجارت داشته باشید.


 اقتصاد دان ها در دانشگاه وارویک (Warwick) تحقیقاتی انجام دادند تا این ایده را بررسی کنند که آیا میزان شاد بودن کارمندان بر روی کیفیت کار آن ها تاثیری خواهد گذاشت یا خیر؟


آن ها به این نتیجه رسیدند که کارمندانی که شاد هستند، سخت تر کار می کنند. آن ها با تحقیقاتی که در این زمینه انجام دادند به این نتیجه رسیدند که خوشحال بودن کارآفرینان و رضایت آن ها از کار باعث می شود که آن ها 12 درصد بیشتر فعال باشند و بازدهی آن ها به میزان 12 درصد افزایش پیدا کند!


بنابراین آن ها به این نتیجه رسیدند که احساسات مثبت کارکنان را تشویق می کند که بهتر و سخت تر کار کنند. البته عکس این موضوع نیز صادق است و داشتن احساسات منفی باعث می شود که آن ها بازدهی کمتری داشته باشند. کارمندانی که دارای احساسات منفی و نارضایتی هستند از آن هایی که دارای احساسات مثبت هستند بازدهی کاری کمتری دارند. انجمن روان شناسی آمریکا تخمین زده است که سالانه به دلیل استرس شغلی کارکنان، تجارت ها به اندازه 550 روز کاری حجم کار مفید از دست می دهند!


 همچنین شصت تا هشتاد درصد از درگیری هایی که در محیط کار اتفاق می افتد را به استرس نسبت می دهند. همچنین استرس محل کار با مشکلات سلامتی و سندروم های متابولیکی و بیماری های تنفسی و میزان مرگ و میر بالا ارتباط دارد.


در ادامه قصد داریم تا سه توصیه برای کارآفرینان برای این که محیط کار شادتری را ایجاد کنند، ارایه کنیم:


1.سعی کنید جو مثبت ایجاد کنید.



سعی کنید کارکنان تان را وادار کنید تا به چیزهای مثبت فکر کنند. شما باید کاری کنید که آن ها تفکر مثبت را یاد بگیرند. بله! در صورتی هم که نمی دانند باید از شما یاد بگیرند! 

برای این کار انتخاب های زیادی دارید. به عنوان مثال می توانید جلساتی برای آن ها تشکیل دهید و در این جلسات درباره مثبت بودن با آن ها حرف بزنید و آن ها را وادار کنید تا مثبت تر فکر کنند. فراموش نکنید هرچقدر که کارمندانتان مثبت تر فکر کنند، میزان بازدهی آن ها در کار بیشتر خواهد شد و بنابراین آن ها خواهند توانست تا بهتر از گذشته کار کنند و خواهند توانست بازدهی بهتری در کارها داشته باشند.

این در حالی است که اگر شما نتوانید مثبت بودن را به آن ها بیاموزید و نتوانید کاری کنید که آن ها تفکر مثبت داشته باشند، این موضوع باعث می شود که میزان بازدهی کار آن ها کم می شود که این امر نهایتا منجر به ضرر خوردن به شما و تجارت شما می شود.

 بنابراین سعی کنید موضوع ایجاد یک محیط مثبت برای کارمندان را کاملا جدی بگیرید و تا جایی که می توانید کاری کنید که آن ها مثبت باشند. به عنوان مثال یکی از تجارت ها، برای این که یک محیط مثبت را برای کارکنانش ایجاد کند، برنامه ای هفتگی ایجاد کرده است که در آن از کارکنان خواسته می شود که درباره اتفاقات خوبی که در طول هفته گذشته برایشان افتاده است، نظراتی بدهند. همچنین در این برنامه از آن ها خواسته می شود که احساس قدردانی و تشکرشان از همدیگر را بیان کنند. استفاده از روش هایی مانند این روش می تواند برای ایجاد محیط مثبت و تفکر مثبت در کار بسیار موثر واقع شود.


2. محیطی ایجاد کنید که کارمندان بتوانند با همدیگر کار کنند.




اهمیت ایجاد یک محیط تعاملی و تاثیری که در خوشحال تر کردن و دادن احساس مثبت به کارکنانتان دارد را از یاد نبرید. یکی از مهم ترین عواملی که می تواند منجر به خوشحال سازی کارکنان در کار و ایجاد یک محیط مثبت برای آن ها شود، این است که محیطی فراهم شود که آن ها بتوانند با همدیگر تعامل داشته باشند.

 تعامل داشتن کارمندان در محیط کار باعث می شود که آن ها بتوانند میزان رضایت خودشان را تا حد بسیار زیادی افزایش دهند.


 بنابراین یکی از مهم ترین کارهایی که کارآفرینان می توانند برای خوشحال کردن کارمندانشان انجام دهند، این است که برای آن ها فرصت هایی ایجاد کنند که بتوانند در کنار هم جمع شوند و در محیط گروهی قرار بگیرند.


 قرار گرفتن در این محیط باعث می شود که آن ها احساسات مثبت تری داشته باشند و کار را به شیوه موثرتری انجام دهند. یکی از اقداماتی که شما می توانید در این راستا انجام دهید این است که اتاق هایی مخصوص صرف قهوه و یا اتاق های استراحت برای آن ها قرار دهید.


 با این کار قادر خواهید بود تا میزان درگیری آن ها در کار را افزایش دهید و باعث شوید که آن ها ساعت های بیشتری در محیط کار به شکل دوستانه در کنار هم قرار بگیرند و به این شکل بتوانند احساسات مثبتی داشته باشند.


3. سعی کنید یک فعالیت تیمی به همراه دیگران انجام دهید.



برای این که احساسات مثبت را در میان کارمندان تان تقویت کنید، می توانید یک فعالیت تیمی خارج از برنامه را با آن ها شروع کنید. سعی کنید یک فعالیت تیمی انتخاب کنید که در آن نیازمند کمک گرفتن از همکارانتان هم باشید.

 سپس یک تیمی از همکارانتان را جمع کنید و از آن ها بخواهید که به شما در انجام دادن این کار یاری رسانند. برای این کار شما می توانید حتی خارج از محیط کار هم این تیم را تشکیل دهید. هنگامی که این تیم تشکیل شد، سعی کنید احساس همکاری را میان اعضای این تیم ایجاد کنید و کاری کنید که اعضای این تیم به همدیگر نزدیک تر باشند. 

در این صورت یک احساس نزدیکی میان اعضای این تیم ایجاد می شود و همچنین شما به این روش می توانید احساساتی که آن ها دارند و یا حتی برخی از پیشنهاداتی که ممکن است برای بهتر شدن کارها داشته باشند را بفهمید. انجام این کار خیلی ساده و در عین حال بسیار اثرگذار است. چون هم احساس نزدیکی اعضای تیم و همکاران را بیشتر می کند (که مربوط به مورد دوم می شود) و هم این که باعث ایجاد یک جو مثبت می شود (که مربوط به مورد اول می شود).


اگر سه مورد بالا را رعایت کنید، می توانید یک جو مثبت در محیط کار ایجاد کنید که همه از آن سود ببرند. هرگز صبر نکنید که شخص دیگری در کار خوشحالی را ایجاد کند. این وظیفه شما به عنوان کارآفرین است! شما باید این کار را انجام دهید! پس این کار را انجام دهید و ببینید چه اثر جادویی بر روی بازدهی کار خواهد داشت! 


[ بازدید : 94 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به روانشناسی صنعتی و سازمانی است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست
بستن تبلیغات [x]